Een hoge score bij een IQ test is geen garantie voor goede schoolprestaties. Veel andere factoren zoals persoonlijkheidsfactoren en omgevingsfactoren o.a. het schoolsysteem hebben invloed op de schoolresultaten van meer- en hoogbegaafde leerlingen.
Binnen een standaard leerprogramma kan een meer- en hoogbegaafde leerling zijn uitdaging verliezen en afhaken. Wanneer een meer- en hoogbegaafde leerlingen niet goed in zijn vel zit, zich niet begrepen weet of onvoldoende begeleid worden, kunnen ze de motivatie verliezen, vastlopen en of onderpresteren.
Hoogbegaafde leerlingen ondervinden bij hun sociale contacten vaak meer moeite dan andere kinderen, als gevolg van andere interesses, andere manieren van denken, een andere manier van leren, een ander soort humor.
Basisschool Kronenburgh biedt een natuurlijke leeromgeving, waar de meer- hoogbegaafde leerling:
De docenten specialiseren zich in het begeleiden van meer- en hoogbegaafde leerlingen.
Een IQ van 130 of hoger is noodzakelijk om als leerling toegang te krijgen tot dit programma.
Het onderwijs bij onze International Learners is op een hoger niveau en spreekt zo ook meer- en hoogbegaafde leerlingen aan. Daarnaast biedt Basisschool Kronenburgh onderwijs aan voor meer-en hoogbegaafde leerlingen in verkleinde groepen.
Voor deelname aan de verkleinde Gifted groepen is een toeleiding via het Samenwerkingsverband (SPPOH) noodzakelijk. Deze toeleiding moet geïnitieerd worden vanuit de huidige basisschool van de leerling. Neemt u hiervoor contact op met de IB’er van de school waarop uw kind nu is ingeschreven.
Lees meer: