Meneer W. Ederveen / Meester Wim

Na een aantal jaar bij een ‘gewone’ basisschool ben ik gaan werken in het speciaal onderwijs. Daarna heb ik gewerkt op de Leonardoschool in Rijswijk; eerst twee jaar in groep 5-6, daarna in groep 7-8. Ik heb hier de nodige cursussen gedaan bij Tijl Koenderink. Helaas moest de school de deuren sluiten doordat de geldkraan werd dichtgedraaid.

Ik ben toen als coördinator hoogbegaafdheid op de Freinetschool Delft gaan werken. Daar heb ik ook de opleiding Talentbegeleider basisonderwijs voor hoogbegaafdheid gedaan. Het was fijn om beleid uit te kunnen zetten en de vele hoogbegaafde kinderen die op deze school zitten wat te kunnen bieden, maar met de grote klassen rem je de leerlingen toch in hun leerproces. Daarom ben ik ook zo blij dat Kronenburgh is opgericht. Een school waar ik kan werken met de kinderen waar mijn hart ligt; kinderen die je telkens weer verrassen en waar elke dag anders is.

Wim.ederveen@basisschoolkronenburgh.nl

Basisschool Kronenburgh